Geometria – czyli zbieżność i kąt pochylenia koła.

Posiadamy wieloletnie doświadczenie w precyzyjnym ustawianiu geometrii podwozia w tym zbieżności kół oraz kątów. Nasze doświadczenie uzupełnione jest sprzętem najwyżej jakości mierzącym z dokładnością do jednej minuty stopnia zbieżność oraz kąt każdego koła. Do każdego samochodu dołączamy wydruk na którym widoczne są wyniki geometrii.

Zaufaj profesjonalistą! Poprawnie ustawiona geometria ma wpływ na prawidłowe zużycie opon, oraz elementów zawieszenia. Jest to czynnik który ma duży wpływ na bezpieczeństwo jazdy, oraz spalanie samochodu przy za dużej zbieżności, lub rozbieżności kół.

Na co zwracać uwagę po ustawieniu geometrii.

Podstawową sprawą jest właściwy tor jazdy samochodu. Najprostszym sposobem sprawdzenia poprawności ustawienia geometrii jest jazda po prostej drodze (pamiętajmy, że wielu dróg ma spad w prawą stronę) i skontrolowanie czy samochód przy kierownicy ustawionej na wprost nie zjeżdża z naszego pasa ruchu. W niektórych przypadkach może się zdarzyć, że koła naszego samochodu są równomiernie rozbieżne lub zbieżne. Taka geometria nie będzie objawiała się ściąganiem na drodze, lecz niestabilnością samochodu podczas jazdy na wprost (przy geometrii zbieżnej kół), lub piskami opon w trakcie zakrętów (geometria rozbieżna kół).

Kiedy ustawiać geometrię.

Możemy rozróżnić 3 podstawowe sytuację po których ustawiamy geometrią:

  • wymiana lub konieczność rozkręcenie i skręcenia elementów zawieszenia mogąca mieć wpływ na ustawienie koła (przestawienie geometrii) – zasadniczo są to wszystkie elementy (zazwyczaj można z nich wyłączyć części stabilizatora kół)
  • zmiana położenia elementów względem siebie, ewentualne zniekształcenie – to rzeczy które zmienią naszą geometrię po wjechaniu np. w dużą dziurę
  • rutynowa kontrola geometrii- należy pamiętać, że części naszego samochodu zużywają się, a za tym idzie zazwyczaj nieduże przestawienie zbieżności kół

Jak często należy kontrolować geometrię? Kierowcy z większymi przebiegami powinni takiej kontroli dokonywać przynajmniej raz w roku. Samochody które użytkujemy sporadycznie możemy to zrobić rzadziej np. dwa razy w roku. Często praktykowanym momentem na taką kontrolę jest wymiana opon na nowe.