Regulamin serwisu
§ 1. [Definicje]
Określenia użyte w niniejszym Regulaminie serwisu Wulkan – Auto Dariusz Foedke oznaczają:
- 1) Serwis – Dariusz Foedke prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Dariusz Foedke Wulkan – Auto z siedzibą wSwarzędzu (62 – 020) przy ul. Miodowej 10, nr NIP: 7770017879, nr REGON: 630227931, adres e-mail: biuro@wulkan-
auto.pl numer telefonu 618173171;
- 2) Regulamin – Regulamin serwisu Wulkan – Auto Dariusz Foedke będący integralną częścią Umowy, regulujący zasady iwarunki świadczenia Usług przez Serwis na rzecz Klienta;
- 3) Umowa – umowa o dzieło zawierana pomiędzy Serwisem a Klientem, na mocy której Serwis zobowiązuje się do dokonaniaokreślonej Usługi, a Klient zobowiązuje się do zapłaty określonego wynagrodzenia;
- 4) Klient – Klient indywidualny oraz Klient biznesowy;
- 5) Klient indywidualny – osoba fizyczna będąca konsumentem w rozumieniu art. 221 KC, która korzysta z Usługświadczonych przez Serwis;
- 6) Klient biznesowy – osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawaprzyznaje zdolność prawną, która korzysta z Usług świadczonych przez Serwis w sposób związany bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową;
- 7) Strona internetowa – https://wulkan-auto.pl/;
- 8) Usługa – usługi świadczone przez Serwis na rzecz Klienta, w szczególności naprawa samochodu, usunięcie usterki, usługiwulkanizacyjne oraz bieżące czynności wulkanizacyjne;
- 9) KC – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2020 r. poz. 875, ze zm.);
- 10) Dzień roboczy – oznacza każdy dzień powszedni, z wyłączeniem sobót oraz dni określanych jako ustawowo wolne od pracy;
- 11) Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r. poz. 287, ze zm.)
- 12) RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochronyosób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
§ 2.
[Postanowienia ogólne]
- Warunkiem zawarcia Umowy i rozpoczęcia świadczenia Usługi przez Serwis jest akceptacja Regulaminu i Polityki prywatności przez Klienta.
- Treść Regulaminu jest dostępna na Stronie internetowej oraz w recepcji znajdującej się w siedzibie Serwisu.
- Serwis jest czynny w godzinach 8:00 – 18:00 w Dni robocze oraz w godzinach 9:00 – 14:00 w soboty. W niniejszych godzinachSerwis udziela Klientom informacji na temat stopnia zaawansowania wykonywanej Usługi.
- Wstęp na część warsztatową Serwisu jest możliwy wyłącznie w obecności pracownika Serwisu. Serwis nie ponosiodpowiedzialność za powstałe szkody, w tym uszczerbek na zdrowiu w związku z samowolnym wejściem na część warsztatową Serwisu.
§ 3.
[Wynagrodzenie – ceny za świadczone Usługi]
- Ceny podane w Serwisie są cenami brutto – zawierają podatek od towarów i usług według stawki obowiązującej w chwili złożenia rezerwacji Usługi.
- Serwis zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach wykonywanych Usług. Zmiany te nie dotyczą rezerwacji złożonych przed datą ich wejścia w życie.
- Ceny podane są w Cenniku, który jest dostępny na tablicy w biurze (siedziba Serwisu) oraz: http://wulkan-auto.pl/ podstrony zakładki „Cennik” , Serwis zastrzega, iż część Usług wyceniana jest na podstawie czasu pracy z uwzględnieniem stawki roboczogodziny.§ 4.
[Rezerwacja Usługi]
- Rezerwacja Usługi może zostać dokonana telefonicznie, mailowo bądź osobiście w Serwisie. W ramach rezerwacji uzgadniane są: zakres czynności jakie mają być wykonane przez Serwis oraz dzień i godzina przyjęcia samochodu do Serwisu.
- W ramach rezerwacji usługi Klient jest zobowiązany do podania następujących danych:
- a) adres e-mail;
- b) imię i nazwisko lub nazwa firmy;
- c) nr NIP – w przypadku Klienta biznesowego;
- d) adres zamieszkania lub siedziba;
- e) numer telefonu.
- Serwis zastrzega, że jest uprawniony do odmowy przyjęcia rezerwacji w szczególnie uzasadnionych przypadkach, w tym m. in. w następujących przypadkach:
- a) Klient podał niewłaściwe lub nieprawdziwe dane i nie jest możliwa jego weryfikacja;
- b) gdy rezerwacja budzi uzasadnione wątpliwości co do prawdziwości i rzetelności podanych danych;
c) gdy adres zamieszkania lub siedziba znajduje się poza granicami Polski.
4. W przypadku niepodstawienia przez Klienta samochodu w ustalonym dniu oraz godzinie, Serwis jest uprawniony do anulowania
rezerwacji, o czym Klient zostanie poinformowany niezwłocznie telefonicznie lub poprzez wysłanie wiadomości e-mail.
§ 5.
[Przyjęcie samochodu do Serwisu]
- W chwili przyjęcia samochodu do Serwis Klient obowiązany jest poinformować Serwis (osobę przyjmującą) o wszelkich uszkodzeniach samochodu.
- Klient jest zobowiązany na czas naprawy samochodu do demontażu wszelkiego rodzaju kamer, nawigacji, uchwytów itp., które są zamontowane na szybie czołowej samochodu oraz do zabrania wszelkich znajdujących się w samochodu rzeczy. Odpowiedzialność Serwisu za rzeczy pozostawione w samochodzie jest wyłączona.
- Samochody oddane do serwisu są objęte ubezpieczeniem OC Serwisu do kwoty 250.000,00 złotych (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100).
- Klient jest zobowiązany do poinformowania Serwisu o tym, iż samochód, który ma być przyjęty do naprawy jest wyższej wartości niż kwota, o której mowa w ust. 3, z zastrzeżeniem następujących reguł:
- a) Serwis jest uprawniony do odmowy przyjęcia do naprawy samochodu, o wartości przekraczającej kwotę 250.000,00złotych – chyba, że Klient oświadczy, iż przyjmuje do wiadomości, że odpowiedzialność Serwisu w przypadku przyjęcia takiego samochodu do naprawy ograniczona jest do kwoty 250.000,00 złotych, z wyłączeniem sytuacji, w której do powstania szkody dojdzie z winy umyślnej Serwisu;
- b) W przypadku nieprzekazania przez Klienta informacji o wartości samochodu oddanego do Serwisu lub zaniżenia jego wartości, odpowiedzialność Serwisu jest ograniczona do kwoty 250.000,00 złotych, z wyłączeniem sytuacji, w której do powstania szkody dojdzie z winy umyślnej Serwisu.§ 6.
[Diagnoza stanu technicznego samochodu]
- W dniu przyjęcia zlecenia przeprowadzana jest diagnoza stanu samochodu pod kątem zakresu czynności jakie mają być wykonane przez Serwis. Diagnoza nie obejmuje badania ogólnego stanu technicznego samochodu oddanego do naprawy.
- Przed przystąpieniem do wykonania diagnozy, Klient jest informowany o kosztach wykonania diagnozy.
- W ramach diagnozy, Serwis przedstawia Klientowi jakie czynności powinny zostać przeprowadzone, w tym cenę oraz czaswykonania niniejszych czynności – z zastrzeżeniem treści § 7 Regulaminu.
- W przypadku zaakceptowania przez Klienta diagnozy lub poszczególnych czynności jakie mają zostać przeprowadzone, Serwisprzystępuje do realizacji Usługi. Akceptacja diagnozy jest równoznaczna z zawarciem Umowy na warunkach oraz zasadach
określonych w niniejszym Regulaminie.
- W przypadku rezygnacji przez Klienta – po wykonaniu diagnozy – z czynności, które miały zostać przeprowadzone, Klientzobowiązuje się do pokrycia kosztów niniejszej diagnozy.
- Ust. 5 stosuje się odpowiednio w sytuacji, gdy Klient zrezygnuje w trakcie realizacji Usługi (naprawy samochodu). W takimwypadku Klient jest zobowiązany do poniesienia kosztów z tytułu wykonanych czynności oraz kosztów związa nych z wyprowadzeniem samochodu z części warsztatowej Serwisu.
§ 7.
[Naprawa samochodu. Realizacja Usługi]
- Orientacyjny czas wykonania Usługi (naprawy samochodu) podawany jest w chwili przeprowadzania przez Serwis diagnozy, o której mowa w § 6 Regulaminu.
- Serwis zastrzega, iż czas wykonania Usługi (naprawy samochodu) może każdorazowo się wydłużyć, z przyczyn niezawinionych lub niezależnych od Serwisu, w szczególności takich jak: zapieczone śruby, brak części zamiennych, dodatkowy czas potrzebny na kontrolę auta po wykonanej usłudze.
- O wydłużeniu się czasu wykonania Usługi Klient jest każdorazowo informowany najpóźniej do końca Dnia roboczego, w którym doszło do ustalenia przyczyny wydłużenia się niniejszego czasu.
- Wszelkie czynności wykonywane są przez Serwis z zachowaniem procedur producenta samochodu.
- Serwis nie jest zobowiązany do wykonania żadnych czynności wykraczających poza zleconą Usługę, która wynikać będzie z treści diagnozy. Jeżeli przy okazji tj. podczas i w związku z wykonywaniem zleconej Usługi, Serwis stwierdzi, że konieczne jest wykonanie innej dodatkowej Usługi niezwiązanej bezpośrednio ze zleconą Usługą, Serwis powiadomi Klienta o tym fakcie i wykona dodatkową Usługę wyłącznie po rozszerzeniu treści Zlecenia (Umowy). Niedokonanie zmian (nierozszerzenie) przez Klienta treści Zlecenia powoduje wyłączenie odpowiedzialności Serwisu za wszelkie szkody powstałe z tego tytułu, oraz wyłączenie odpowiedzialności Serwisu za nienależyte wykonanie zleconej Usługi, jeżeli pozostawało to w związku z brakiem wykonania usługidodatkowej.
- Rozszerzenie zakresu Usługi możliwe jest poprzez wyrażenie zgody Klienta w formie wiadomości sms lub poczty elektronicznej.
- W przypadku konieczności zastosowania dodatkowych części lub wykonania dodatkowych usług w celu realizacji zleconej usługi,Serwis jest uprawniony do ich montażu lub wykonania pod warunkiem: poinformowania Klienta o konieczności zastosowania dodatkowych części lub wykonania dodatkowych usług oraz że wartość tych części lub dodatkowych usług nie przekracza kwoty 500,00 złotych.
- W przypadku braku możliwości skontaktowania się z Klientem – pomimo 3-krotnej bezskutecznej próby połączenia się, w tym wysłania jednej wiadomości sms – przyjmuje się, iż Klient wyraził zgodę na czynności, o których mowa w ust. 7, z tym zastrzeżeniem, iż pomiędzy wysłaniem wiadomości sms, a ostatnią, trzecią próba połączenia się z Klientem musi minąć 1 godzina.
9. W przypadku drogich podzespołów przekraczających kwotę 500,00 złotych brutto, uważanych za przyczynę lub skutek powstania zgłoszonej usterki, Serwis każdorazowo konsultuje konieczność wykonania dodatkowych czynności lub zastosowania dodatkowych części z Klientem.
§ 8.
[Odbiór samochodu. Przechowanie]
- O wykonaniu Usługi (zakończenia naprawy samochodu), Klient jest informowany drogą telefoniczną, za pośrednictwem wiadomości SMS lub poczty elektronicznej najpóźniej tego samego Dnia roboczego, w którym doszło do wykonania Usługi (zakończenia naprawy samochodu).
- Klient ma obowiązek odebrać samochód z Serwisu najpóźniej w przeciągu 7 dniu od daty powiadomienia o wykonaniu Usługi (zakończenia naprawy).
- W przypadku, gdy Klient nie odebrał samochodu w terminie, o którym mowa w ust. 2, Serwis będzie uprawniony do naliczania opłaty w wysokości 30,00 złotych brutto za każdy dzień przechowania samochodu lub do oddania samochodu na przechowanie innej firmie na koszt oraz ryzyko Klienta.
- W przypadku gdyby koszt przechowania nieodebranego samochodu przewyższał jego wartość, Serwis jest uprawniony do zatrzymania niniejszego samochodu na poczet zwrotu długu z tytułu jego przechowania, na co Klient wyraża zgodę.
- Przed oddaniem samochodu, Serwis przeprowadza jazdę testową w ramach której kontroluje oraz sprawdza stan techniczny samochód, w zakresie wykonanych przez Serwis Usług, na co Klient wyraża zgodę.
- Formę protokołu zdawczo – odbiorczego zastępuje wystawiona przez Serwis i podpisana przez Klienta faktura VAT dokumentująca przeprowadzoną przez Serwis Usługę.
- Samochód może zostać wydany tylko i wyłącznie osobie, która go oddała do Serwisu lub po wcześniejszym uzgodnionym w oparciu o pisemne upoważnienie, z którego w sposób niebudzący wątpliwości wynikać będzie uprawnienie do odebrania samochodu w imieniu Klienta.
- Warunkiem wydania przez Serwis samochodu jest uiszczenie przez Klienta ceny, chyba, że postanowiono inaczej w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
- Samochód, który nie został naprawiony lub jest niesprawny może zostać wydany wyłącznie na pisemną prośbę Klienta. Odpowiedzialność Serwisu za ewentualne szkody – w związku brakiem naprawy samochodu lub jego niepełną sprawnością – jest wyłączona.§ 9.
[Sposób płatności]
- Z tytułu wykonanej Usługi, Klient jest zobowiązany uiścić cenę w dniu odbioru samochodu z Serwisu, chyba że postanowiono inaczej w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
- Zapłata ceny może nastąpić także za zgodą Serwisu w formie przelewu w terminie i na rachunek wskazany w fakturze VAT.§ 10.
[Zabezpieczenie roszczeń. Zastrzeżenie prawa własności]
- W przypadku nie wykonania Umowy przez Klienta Serwis może zatrzymać samochód, będący przedmiotem niniejszej Umowy do czasu zapłaty całej ceny (umowne prawo zatrzymania).
- Jeżeli Klient jest właścicielem samochodu, wówczas na zabezpieczenie roszczeń m.in. o wynagrodzenie za wykonaną Usługę, w tym o zapłatę ceny za wymienione części, Serwisowi przysługuje na podstawie Regulaminu umowne prawo zastawu na pojeździe.
- Do momentu uregulowania ceny za Usługę, w tym ceny za wymienione części, części pozostają własnością Serwisu.§ 11.
[Gwarancja oraz rękojmia za wady rzeczy]
- Na zamontowane części oraz wykonane Usługi, Klientowi przysługuje 12- miesięczna gwarancja jakości, liczona od daty odbioru przez Klienta naprawionego samochodu.
- Odpowiedzialność z tytułu gwarancji za wady fizyczne zamontowanych przez Serwis części istnieje, jeżeli wada tkwiła w części, w dacie jej zamontowania i jest ograniczona do jej naprawy lub wymiany na nową, wolną od wad w Serwisie.
- W przypadku gdy Usługa byłą realizowana przy pomocy części dostarczonych przez Klient, gwarancja dotyczy tylko poprawności wykonania Usługi.
- Gwarancja nie obejmuje wykonanych Usług ani zamontowanych przez Serwis części, w sytuacji gdy Klient nie wyraził zgody na zachowanie procedur serwisowych.
- Gwarancja jest wyłączona w odniesieniu do części zamontowanych w pojeździe, w stosunku do którego wykonano nieautoryzowaną przez Serwis lub producenta samochodu modyfikację.
- Gwarancja jest wyłączona w stosunku do części, która nie była prawidłowo eksploatowana, konserwowana i naprawiana zgodnie z zaleceniami eksploatacyjnymi i naprawczymi Serwisu.
- Naprawa, w tym naprawa lub wymiana części, w ramach gwarancji nie skutkuje przedłużeniem okresu gwarancji. W takim przypadku okres gwarancji kończy się z upływem 12 miesięcy, liczonym zgodnie z treścią ust. 1.
- Serwis i Klient biznesowy postanawiają, że zgodnie z art. 558 KC wyłączają odpowiedzialność Serwisu z tytułu rękojmi za wady fizyczne części użytych przy wykonywaniu Usług.
- Serwis i Klient biznesowy postanawiają, że zgodnie z art. 473 § 2 KC wyłączają odpowiedzialność Serwisu za szkodę przekraczającą wartość (cenę) należnego mu wynagrodzenia, w tym w szczególności za utracone korzyści, poniesione koszty oraz inne wydatki poniesione przez Klienta, chyba że szkoda została wyrządzona przez Serwis z winy umyślnej.
- W przypadku zlecenia naprawy lub przeprowadzenia jakichkolwiek innych czynności przez Klienta w innym serwisie, które w sposób bezpośredni lub pośredni pozostają w związku z wykonanymi przez Serwis Usługami, odpowiedzialność Serwisu z tytułu gwarancji jest wyłączona.
- Treść ust. 10 stosuje się odpowiednio w przypadku odpowiedzialności Serwisu względem Klienta biznesowego z tytułu rękojmi – z zastrzeżeniem treści art. 558 KC.
- Celem realizacji uprawnień z gwarancji, należy złożyć pisemną reklamację stosownie do treści § 13 Regulaminu.
§ 12.
[Prawo do odstąpienia od Umowy]
- W przypadku gdyby do zawarcia Umowy doszło poza lokalem przedsiębiorstwa w rozumieniu Ustawy, Klientowi indywidualnemu przysługuje uprawnienie do odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia.
- Klient indywidualny żąda aby rozpoczęcie wykonywania usługi (Umowy) rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.§ 13.
[Procedura reklamacyjna]
- W przypadku ujawnienia wady wykonanej Usługi lub zamontowanej części, Klient zobowiązany jest do zawiadomienia o tym Serwisu poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: biuro@wulkan-auto.pl, wraz z opisem niezgodności oraz wskazaniem czego domaga się w wyniku rozpatrzenia reklamacji.
- Serwis zastrzega termin 14 Dni roboczych na ustosunkowanie się do reklamacji Klienta.
- Klient przyjmuje do wiadomości, iż warunkiem ustosunkowania się i rozpatrzenia złożonej reklamacji może być konieczności dokonaniaoględzin naprawionego w Serwisie samochodu, za pośrednictwem upoważnionych przez Serwis osób.
- Nieuzasadniona odmowa przeprowadzenia oględzin, o których mowa w ust. 3 może stanowić podstawę do nieuwzględnienia złożonejreklamacji.
- Oględziny, o których mowa w ust. 3 mogą mieć również wpływ na wydłużenie 14 – dniowego terminu do rozpatrzenia reklamacji. Terminten może ulec wydłużeniu o czas niezbędny do przeprowadzenia oględzin. Z uwagi na to, że Serwis nie jest w stanie przewidzieć czasu naprzeprowadzenie oględzin, w tym czasu na wykonanie wymaganych czynności do rozpatrzenia reklamacji, termin ten może zostać wydłużony do 90 Dni roboczych, a w wyjątkowych przypadkach o dalszy niezbędny czas.
- Treść § 13 Regulaminu stosuje się odpowiednio do instytucji gwarancji, o której mowa w § 11.§ 14.
[Pozasądowe metody rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń]
- Klient indywidualny posiada możliwość skorzystania z pozasądowych metod rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczenia, w tym:
- a) zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem orozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy;
- b) zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawiepolubownego zakończenia sporu;
- c) skorzystania z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadaństatutowych należy ochrona konsumentów.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeńoraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz na stronie: http://www.uokik.gov.pl
§ 15.
[Ochrona danych osobowych]
- Klienci wyrażają zgodę na przetwarzanie przez Serwis ich danych osobowych na potrzeby realizacji Usługi.
- Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny, lecz niezbędny do wykonania przez Serwis Umowy oraz rozpatrzeniaewentualnych reklamacji.
- Klientom przysługuje prawo do:
- a) dostępu do danych osobowych;
- b) sprostowania lub usunięcia danych osobowych;
- c) ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- d) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
- e) przeniesienia danych osobowych do innego podmiotu,
- f) cofnięcia zgody – w przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody;
- g) wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Przetwarzanie danych osobowych Klientów obejmować będzie następujący zakres danych:
- a) adres e-mail;
- b) imię i nazwisko lub nazwa firmy;
- c) nr NIP – w przypadku Klienta biznesowego;
- d) adres zamieszkania lub siedziba;
- e) numer telefonu.
- Więcej informacji na temat danych osobowych znajduje się w Polityce prywatności, która jest dostępna na Stronie internetowej:https://www.premio.pl/polityka§ 16. [Postanowienia końcowe]
- Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na Stronie internetowej.
- Serwis zastrzega sobie możliwość zmian w Regulaminie, które wchodzą w życie z dniem ich publikacji na Stronie internetowej. Do Umówzawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie złożenia zamówienia przez Klienta.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego, wszczególności przepisy KC oraz Ustawy.
- Wszelkie spory dotyczące stosunków wynikających z realizacji Umowy poddane będą pod rozstrzygnięcie sądów właściwych miejscowo oraz rzeczowo dla siedziby Serwisu – z tym zastrzeżeniem, iż zapis ten nie dotyczy Klienta indywidualnego.